Raju tulipalo tuhosi huoneiston Oulussa: asiakastarina Redon palvelusta

Oululaisessa kerrostaloasunnossa syttyi tulipalo keväällä 2024. Tuli tuhosi huoneistoa laajasti. Redo valikoitui tekijäksi taloyhtiön kautta. ”Isännöitsijä ja huoltoyhtiö päättivät tilata Redon, mikä helpotti suuresti, sillä minun ei tarvinnut itse asioida vakuutusyhtiön kanssa kiinteistönvahinkojen osalta” asiakas kertoi.  On tärkeää, että urakoitsijasta tulee ammattimainen kuva, jotta luottamus tekemiseen säilyy” kuvailee asiakas haastattelussa.

Korjausten aloitus ja aikataulu

Redo aloitti korjaustyöt heti, kun irtaimisto oli saatu poistettua huoneistosta. Alkuvaiheessa toteutettiin jälkivahinkojen torjunta, kuten savutuuletus, ja vakuutusyhtiön edustajat arvioivat vahinkoja. Asiakas kertoi: ”Kun Redo tuli hoitamaan korjausta, sain heiltä tukea asioiden eteenpäin viemisessä”.

Kommunikaatio ja tiedottaminen


Asiakas kiittelee tiedottamista: ”Redo piti hyvin huolta tiedottamisesta, ja yhteydenpito oli vaivatonta. Koska minulla ei ollut aiempaa kokemusta tällaisen vahingon hoitamisesta, arvostin sitä, että sain riittävästi tietoa prosessin eri vaiheista” asiakas tiivistää.  

Materiaalivalinnat ja päätöksenteko

Jälleenrakentamisen päätösvaiheessa Redolta saatu apu oli asiakkaan mielestä tärkeää: ”Sain ohjeita ja vinkkejä materiaaleista. Redon työntekijät auttoivat selvittämään, että huoneistoon aiemmin asennettu lattia oli kalliimpaa materiaalia, mikä mahdollisti korkeammat korvaukset.” Myös materiaalivalinnat sujuivat nopeasti, ja tarpeellisten muutosten tilaaminen oli helppoa.

Korjausten viimeistely ja tarkastusvaihe


Korjaustöiden aikana järjestettiin välipalavereita: ”Kävimme läpi esimerkiksi pintojen ja hanojen kunnon. Kylpyhuoneen kalusteiden järkeistämistä varten Redon työnjohto auttoi perustelemaan tilaratkaisut kalustetoimittajalle” kertoo haastateltava. Lopputarkastuksessa ilmenneet pienet puutteet korjattiin nopeasti. Asiakas mainitsee erityisesti empatian merkityksen: ”Kokemus Redon tiimin empaattisesta ja inhimillisestä palvelusta oli erityisen vaikuttava”.

Redon asiantuntemus

Isännöitsijä kertoi Redon kokemuksesta vastaavista projekteista, ja tämä toi asiakkaalle turvallisuuden tunnetta: ”Redolla oli selvästi kokemusta suurista palovahingoista ja vahinkojen korjaamisesta ennalleen.

Kustannusarvio ja yllättävät tekijät

Asiakas kertoo saaneensa selkeää tietoa korjausten kustannusarviosta: ”Sain tietoa eri materiaalivaihtoehdoista ja niiden kustannuksista”. Vinkkinä vastaavan tilanteen varalle haastateltava kertoo: ”Tilanteeseen varautuminen etukäteen on lähes mahdotonta, mutta oikea tiedonsaanti ja asiantuntevat kumppanit voivat helpottaa kriisitilanteen hoitoa”

Suosittelenko Redoa?

Haastateltava vastaa empimättä: ”Kyllä. Redo hoiti tilanteen ammattilaisen otteella, mutta myös empaattisesti, mikä oli yllättävän tärkeää kriisin keskellä. Tämä loi luottamuksen siihen, että asiat olivat hyvissä käsissä”

*Asiakastarina on kirjoitettu haastattelun pohjalta. Asiakkaan toiveesta jutussa ei julkaista nimiä, eikä osoitetietoja.

Ota yhteyttä

Voit olla meihin yhteydessä oheisella lomakkeella tai
suoraan soittamalla asiakaspalveluumme tai päivystykseen.

    Kuinka voimme auttaa?